Ako komunikovať počas pandémie COVID-19?

 

 

Situácia spôsobená vírusom COVID-19 zmenila takmer každú oblasť našich životov, vrátane komunikácie. V tomto článku vám predstavíme niekoľko tipov, ako v týchto časoch komunikovať čo najefektívnejšie, ale zároveň bezpečne.

 

 

Základným predpokladom na bezpečnú komunikáciu počas pandémie koronavírusu je vyhýbanie sa osobnému kontaktu. Hoci mnohí považujú neosobnú komunikáciu za neefektívnu a nefunkčnú, vďaka mnohým moderným technológiám sú možnosti komunikácie na diaľku porovnateľné s možnosťami pri osobnej komunikácii.

 

E-maily len v určitých prípadoch

Keď sa povie pracovná komunikácia na diaľku, väčšina ľudí si predstaví práve e-mail. Ako však už iste tušíte, e-maily nie sú práve najvhodnejším nástrojom na rýchle dohadovanie pracovných záležitostí. Zmysel dávajú prakticky len v prípade, že potrebujete svojim kolegom alebo priateľom poslať nejakú prílohu – fotku, textový dokument, či iný súbor. Mailová komunikácia je zdĺhavá a mnohí ľudia nepociťujú pri doručení e-mailu urgenciu na neho odpovedať, teda môže sa vám ľahko stať, že na odpoveď od druhej strany budete čakať niekoľko hodín, alebo dokonca aj dní.

Telefonáty a video hovory

Ideálnym riešením na promptné a efektívne riešenie pracovných záležitostí sú najmä platformy umožňujúce video hovory. Medzi najpoužívanejšie patrí Skype a Google Meet. K online hovoru viete na rozdiel od telefonátu pripojiť viacerých účastníkov, navzájom si môžete prezentovať svoje riešenia a viesť usporiadaný dialóg. Telefonáty sú vhodné na rýchlu komunikáciu, keď nepotrebujete využívať všetky možnosti video hovoru.

Sociálne siete ako doména súkromnej komunikácie

Samozrejme, komunikácia počas COVID-19 nie je len o práci, ale aj o komunikácii medzi rodinnými príslušníkmi a kamarátmi. Práve v týchto prípadoch je najvýhodnejšie využívať komunikačné nástroje sociálnych sietí, napríklad Messenger, WhatsApp, Instagram, prípadne Viber. Cez tieto platformy môžete okrem textových správ posielať aj súbory, či využiť možnosť video hovoru. Hlavnou výhodou komunikácie cez sociálne siete je najmä rýchlosť a skutočnosť, že komunikácia prebieha cez internet, teda je úplne zadarmo.

 

 

Aké formy komunikácie využívate počas pandémie COVID-19 najčastejšie vy?