Tlač má väčšie čaro, ako si možno myslíte

V dnešnej online dobe sa stávajú pôvodné formy komunikácie a propagácie čoraz cennejšími, no zároveň aj efektívnejšími. V tomto článku vám prezradíme, prečo má tlač stále tak veľkú moc.

Hneď na začiatok sa pozrime práve na svet marketingu. Keď prišiel internetový boom, takmer všetky firmy preniesli svoje marketingové aktivity do online sveta. Keďže sa jednalo o niečo nové, dovtedy nepoznané, internetová propagácia sa stala veľmi účinnou. No postupom času sa internet stal reklamami doslova preplnený. Bannery na nás číhajú na každej jednej webovej stránke, na sociálnych sieťach, dokonca aj v online hrách. To vedie k jednému zaujímavému javu – väčšina používateľov internetu sa stala voči online reklamám jednoducho imúnna. Náš mozog sa naučil, ako si reklamy pri prechádzaní webových stránok nevšímať.

Dôsledok? Tlačené formy reklamy získavajú ešte väčšiu moc ako kedykoľvek predtým, či už hovoríme o plagátoch, billboardoch, alebo reklame v novinách a časopisoch.

 

 

Tlač a dôveryhodnosť informácií

Prudký rozmach internetu má vplyv aj na pokles dôveryhodnosti informácií. V online svete síce nájdete všetko, no kvalita a presnosť údajov je vždy otázna. Dnes si môže svoju webovú stránku založiť každý, hocikto môže prispievať na sociálne siete a internetové portály. Dôveryhodnosť informácií zverejňovaných na internete čoraz výraznejšie klesá, čo opäť znamená len jedno – benefit pre tlač.

Pri tlačených časopisoch, knihách, prípadne iných publikáciách, máte istotu, že informácie v nich sú dôveryhodné a overené. Vydanie tlačenej podoby textu stojí nemálo peňazí, autori si tak dajú maximálne záležať na tom, aby boli všetky údaje presné. Práve preto sú tlačené texty stále vnímané ako najdôveryhodnejšie zdroje informácií.

Rolu zohrávajú aj emócie

Veľa ľudí miluje čítanie a prezeranie si tlačených textov či obrázkov práve kvôli pozitívnym emóciám, ktoré v nich vzbudzuje skutočnosť, že daný papier držia v ruke. Vôňu novo-potlačeného papiera jednoducho nič nenahradí. Významnú rolu zohráva aj skutočnosť, že na rozdiel od internetu si musí človek danú tlačenú publikáciu kúpiť. Oveľa viac si ju váži a má tendenciu venovať jej oveľa viac pozornosti, ako keby rovnaký obsah konzumoval na internete zadarmo. To dáva veľký priestorpre efektívny marketing v rámci tlačeného obsahu.

Čo uprednostňujete vy – internet, alebo tlačený obsah?